nlde

Jaaroverzicht 2018

Er was veel gaande in 2018; We mochten veel bezoekers verwelkomen bij demonstraties en evenementen. Het jaar startte uitstekend met een bezoek van H.M. Koningin Maxima tijdens de Biobeurs in Zwolle. Tijdens dealershows in februari en maart wisselden we van gedachten met telers en loonbedrijven over mechanische onkruidbestrijding. In het voorjaar werden de eerste ECONET cameragestuurde schoffelmachines in bedrijf gesteld en trok de Carré PENTERRA met Power door de Polder.
Op de DLG Feldtage in juni baande de Agribuggy zich dapper een weg over de hobbelpiste tussen de grote zwaargewichten en bezorgde de ECONET precisieschoffel het onkruid en de concurrentie twee slechte dagen. De Tarmstedter tentoonstelling was zoals gewoonlijk gezellig, maar toonde ook de impact van de droogte op akker en boer.
In september vierden we de 35e verjaardag van McConnel SHAKAERATOR. Vanwege de extreme droogte kwam het graslandwoelen pas in het najaar op gang maar konden desondanks vele hectares worden voorbereid op droogte of wateroverlast in 2019. De precisieschoffel en roterende wiedeg van Carré trokken veel belangstelling tijdens de Duitse loonwerkersbeurs DeLuTa in Bremen waar mechanische onkruidbestrijding als vervanging voor bodemherbiciden het gesprek van de dag was. 2019 wordt opnieuw een mooi jaar met diverse velddagen en demonstraties waar u de gelegenheid krijgt de machines van McConnel en Carré aan het werk te zien. In november tijdens de Agritechnica tonen we meerdere primeurs waaronder een onbemande machine!

We willen u bedanken voor uw vertrouwen in ons bedrijf en wensen u en uw familie prettige kerstdagen.

Wateroverlast op grasland ondanks extreem droge zomer

Na de regen van de afgelopen week staan in de graslandregio’s al weer plassen water op graslandpercelen. Door de droogte van afgelopen jaar is de grondwaterstand tot soms wel een meter onder normaal peil. Heeft u zich al afgevraagd waarom op uw grasland het regenwater niet door de bodem wordt opgenomen? Een storende laag is […]